5 kroků, jak mít zdravější cukroví

Vánoce bez sladkého cukroví? To snad ani nejde… jenže jak se vyhnout všem těm prázdným kaloriím a tukovým faldíkům, které se objeví ihned po Novém roce? Jednoduše, začněte zdravě péct. Poradíme vám, jak na to.

7.12.2017
SDÍLEJ:

Pečeme zdravěFoto: Redakce

Stres a shon postihuje často ženy o vánočních svátcích. Tyto negativní emoce pak máme tendenci zajídat. Hřešení si pak po Novém roce vyčítáme. Letos ale řekněte dost! Namísto toho přestaňte myslet na dokonalost svátků a začněte myslet na zdraví celé rodiny. Nemusíte přestat mlsat, ale mlsejte „lehce". Třeba díky domácímu cukroví.

Krok č. 1:
Pečte méně, ale kvalitně

Opravdu nemusíte mít na stole hromadu jídla a sladkého cukroví. Letos raději volte kvalitu na úkor kvantity. Je totiž dost možné, že nákup zdravějších surovin bude dražší než běžné ingredience. Zkuste zapomenout na krizi a s ní spojené všechny možné slevové akce. A kupujte jen to, co dokážete opravdu sníst. Zaměřte se také na bio nebo kupujte rovnou od zdroje. Třeba nemusíte zapomenout na čokoládu, ale pokud ji opravdu chcete zařadit, volte tu s vysokým obsahem kakaa. Navíc nikdy nepoužívejte nezdravé náhražky. Upečte třeba jen pět druhů cukroví…to kvalitnější totiž mnohem lépe zasytí, a proto ho nebudete muset sníst tolik.

Krok č. 2:
Ingredience vybírejte opravdu pečlivě

Prvním krokem ke zvládnutí zdravého pečení je výběr zdravé mouky. Bílá mouka nemá žádné výživné látky prospěšné pro tělo. Kvůli průmyslovému zpracování přichází o vitaminy, minerály i vlákninu. Všechny tyto zdravé součásti mouky ale najdete v celozrnných formách. Vhodná na pečení je také žitná nebo špaldová mouka. Poslední jmenovaná navíc dodává třeba cukroví lehce oříškovou příchuť. Na slazení můžete také zvolit rýžový sirup, ječmennou sladěnku, pšeničný sirup, javorový nebo agáve sirup.

Krok č. 3:
Recepty si můžete vytvářet sama

Nemusíte se bát, že byste zdravé pečení nezvládla. Jde jen o zvyk a trochu trénink. Ale není to nic těžkého. Výše jsme vám napsali, za co jednotlivé suroviny vyměnit, a proto, když budete mít v receptu bílou mouku, vyměňte ji za celozrnnou, cukr za sirup nebo med (sama můžete po chuti vyzkoušet, že některé sirupy sladí méně, jiné více). Inspiraci můžete také najít na internetu nebo v různých knihách.

Krok č. 4:
Zapojte rodinu, ale o zdraví pomlčte

Děti vám určitě rády pomůžou péct. Naučíte je tak zacházet se zdravými surovinami, takže v dospělosti jim to nepřijde divné. A zároveň si užijete společně strávený čas, který zlepší a ozvláštní společné Vánoce. Choďte s nimi také nakupovat, dávejte jim ochutnávat. Není nic lepšího, než když si od malička zvyknou na kvalitní a zdravé suroviny. A další rada? Manželovi o změně v cukroví ani muk. Jakmile uslyší spojení „zdravá varianta", sladkého se téměř nedotkne a bude tvrdit, že není dobré.

Krok č.5:
Objevujte nové věci

Kromě novinek v podobě cukroví se rozhodně vyplatí oběhnout také vánoční trhy nebo bio obchůdky, kde najdete další zdravé pochoutky na vánoční či silvestrovský stůl. Milujete chipsy? Pak zkuste ty v bio kvalitě a nebo dokonce zeleninové chipsy, které jsou skvělou náhradou. Stejně tak můžete objevit spoustu nových ingrediencí na pečení, které jsou zdravé, nedopustí, abyste moc přibrala, a přitom jsou dobré.

Autor: Redakce

7.12.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

< Zpět na Vánoční speciál