Tentokrát nepotřebujete žádnou permanentku do fitka, ani se nemusíte hlásit na hodiny zumby, stačí se jen zaměřit do domácí cvičení a provádění běžných činností tak, aby se zapojovalo co nejvíce svalových skupin. Díky tomu můžete snadno spálit přebytečné kalorie způsobené vánočním a silvestrovským přejídáním.

Tip Redakce: Zkuste o svátcích zapomenout na takové vymoženosti, jako je myčka nádobí nebo robotický vysavač. Ano, můžete namítat, že právě o svátcích je nejvíce práce, ale také na druhou stranu o úklidu můžete uvažovat jako o domácím tréninku.

Triky pro „domácí cvičení":

  • drhnutí vany nebo dřezu…nemilá povinnosti, ale můžete přitom zpevnit svaly na rukou
  • praní prádla…která z nás by se tomu jednou nechtěla úplně vyhnout, tentokrát si to ale ještě ztížíme, dejte si koš s prádlem na pračku a kus od kusu dávejte do pračky spolu s dřepem
  • vysávejte…a přitom se nešetřete
  • vytírejte…a přitom procvičujte celé tělo třeba několika výpady
  • utírejte prach…tím, že se budete snažit dosáhnout na skříně nebo vysoké poličky, procvičíte lýtkové svaly
  • mytí oken…nezatracujte ho úplně, díky němu totiž procvičíte celou horní polovinu těla, leštění zase tvaruje pas a bříško

100 kalorií a jedna procházka

Zajímá vás, co všechno je potřeba udělat, abyste spálila půlku koblihy nebo trochu cukroví. Tak si jen představte, že pro spálení 100 kalorií vám stačí 16 minut venčit pejska, necelou půlhodinku umývat okna, čtvrt hodiny si hrát s dětmi nebo půl hodinky tančit a zpívat. Na dvojitou dávku kalorií zkuste třeba shrabat sníh před domem nebo tlačte necelou hodinu kočárek se svým dítkem. Vidíte, není to tak složité. A teď se pojďme společně podívat na tradiční vánoční pochoutky.

VÁNOČKA

Vánočka nesmí chybět snad u nikoho při svátečních snídaních. Taková čerstvě upečená vánočka s máslem a třeba i medem. No kdo by odolal. Co ale udělat pro to, abychom takovou svačinu spálily? Jedna porce, zhruba 60 g vánočky, má 224 kalorií. No a kromě výše zmíněných činností můžete třeba s dětmi vyrazit na led a 30 minut bruslit, nebo vylézt několikrát na kopec a hodinu bobovat. Navíc při bruslení se blížíte běhu a zapojujete tak všechny svalové skupiny v těle. A hodně se tak přibližujete přirozenému pohybu a přirozenému hubnutí.

CUKROVÍ

Cukroví, hlavně pokud je udělané z tradičních a dobrých ingrediencí, zrovna nepatří na stůl dietářek. Ale co když opravdu o sladké zavadíte a dokonce si i trošičku dopřejete? Pak se rozhodně s radostí a nadšením vrhněte na domácí úklid. Na 100 g cukroví, což je zhruba 464 kalorií, stačí vydrhnout podlahu, schody a umýt pár oken. 200 kalorií spálíte také za hodinu luxování, a tak než stihnete vyluxovat celý byt, máte nadílku cukroví z těla venku. A to stojí za to, ne?

OŘÍŠKY

Oříšky jsou tou lepší variantou vánočního mlsání. Dostanete-li chuť na něco slaného, nechte ležet tyčinky a brambůrky ve špajzu a raději si nasypte do dlaně několik druhů oříšků. Třeba vlašské ořechy, lískové oříšky, slunečnicová semínka, kešu oříšky a další. 50 g představuje něco málo přes 200 kalorií a protože jsou plné minerálů, vitaminů a dalších výživných látek, stačí pro jejich spálení hrát si s dětmi na babu, jít s nimi na procházku do parku a chvíli se koulovat. Spálíte přebytečné kalorie a navíc strávíte příjemné dopoledne s celou rodinou.

ŠTĚDROVEČERNÍ VEČEŘE

Smažený kapr a porce bramborového salátu – večeře, na kterou se těšíme celý rok a při které můžeme spořádat dokonce až přes 400 kalorií. I když je spousta lehčích verzí, většina z nás rozhodně smažit nepřestane a salát bez majolky jako by nebyl správným salátem. Jak se tedy zbavit těchto kalorií, když se nechceme v tento den nijak omezovat? Ani to není nemožné. Stačí, když oživíte staré vánoční tradice a budete s celou rodinou tančit a zpívat koledy alespoň dobrou hodinku. Nejen při tanci, ale také při zpěvu spalujete kalorie. Navíc prý podporujete imunitní systém.

SLADKÝ LIKÉR

Alkohol o Vánocích nebo na Silvestra rozhodně nechybí. Nechcete-li přibrat příliš, bude to chtít dát si pozor i s pitím. Málokdo si totiž uvědomuje, že alkoholem přijímá tělo mnohdy více kalorií než s jídlem. Dopřejete-li si decku likéru či vína, stačí se jít na půlhodiny projít. Navíc letos se nevyhýbejte nákupům a návštěvám všech možných vánočních trhů. Můžete se zahřívat svařáčky, ale díky chození nepřiberete.